Het bestellen van spullen online waarvan je weet dat je ze regelmatig gaat gebruiken is zinvol en makkelijk, zoals bijvoorbeeld je favoriete shampoo, deodorant, zeep, tandpasta, scheerproducten, enzovoort. Je weet wat je wilt, dat het product ‘werkt’ en kunt opzoek gaan naar aanbiedingen zonder je huis te verlaten. Maar hoe zit het met het kopen van tweedehands auto’s online? Het aantal bedrijven dat online tweedehands auto’s verkoopt blijft groeien, maar we raden je sterk aan om twee keer na te denken voordat je overgaat tot het aanschaffen van een tweedehands auto online. Hier zijn 4 dingen die fout kunnen gaan, en vaak ook fout gaan, bij het online shoppen met tweedehands auto’s.

De auto voldoet niet aan je verwachting 

Of het nu gaat om de kleur, de staat, de manier waarop hij rijdt, een ontbrekende sleutel of een kapotte airconditioning, veel mensen die online een tweedehands auto hebben gekocht komen er na levering achter dat de auto niet voldoet aan de verwachting. Erger nog, de ontdekking dat er een mechanisch of ander soort probleem is met de auto. Het is echt van belang om de kleine lettertjes van het beleid van het bedrijf te lezen, om te weten of je de auto bijvoorbeeld nog terug kan brengen of dat zij de problemen oplossen. Als je bijvoorbeeld een tweedehands mazda wilt kopen is het verstandig om gewoon langs de dealer te gaan. Zo kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan.  

Een vertraagde levering

Het aantal mensen dat dit probleem ondervindt is alarmerend. Het bedrijf vertelt je dat de auto op een bepaalde datum aankomt. Vervolgens krijg je een melding van het bedrijf dat de levering is vertraagd. Het kan een paar dagen, een week of zelfs langer vertraging hebben. Zelf kan je hier niets aan veranderen, maar als je plannen hebt gemaakt om de auto te gebruiken en je hebt hem niet binnen is dat erg vervelend. Soms hebben mensen hun ‘oude’ auto al ingeruild of verkocht voordat ze de ‘nieuwe’ tweedehands auto binnen hebben.